onsdag 10 februari 2010

Trött lillasyster på gympa. Aj då.

Normalt sett är jag ledig på onsdagar. En ganska optimal dag att vara ledig på, vågar jag påstå. Vare sig barnen eller jag måste nånsin klara mer än två dagar i rad på våra respektive arbetsplatser, så när nätterna är oroliga vet man att nästa sovmorgon aldrig är mer än två dagar bort. Just den här veckan har jag varit på utbildning i två dagar. På internat. På slott. Underbart. Men detta innebär såklart ett byte av ledig dag, till fredag istället. Barnen har nu varit på dagis, faktiskt bara i två dagar eftersom jag vabbade i måndags efter lillasysters helgkräkning. Dock har dessa två dagar varit långa, från 7 till 17. Och idag var det gympa, direkt från dagis.
Det klarade inte lillasyster. Ännu mindre klarade hon att hon inte fick bestämma över hela gympan. Idag har hon, samtidigt som jag försökt fungera som ledare för hela gruppen: Slagit mig. Sparkat mig. Bitit mig. Skrikit, gråtit och varit hysterisk. Samt slängt sina skor på mig. Inför hela gruppen och samtliga föräldrar.
Jag är SÅ stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar