lördag 27 februari 2010

Information

Storebror har åter besvär av sin astma. Ologiskt nog kommer detta efter en höst och vinter när han för första gången i sitt liv varit helt besvärs- och medicinfri. Han har börjat medicinera nu, men i avvaktan på att den ska börja kicka in är han för känslig i sina luftrör för att klara av att springa och leka. Inget dagis alltså. Han är ju däremot egentligen inte sjuk, och heller inte smittsam. Därför fick han följa med mig till jobb igår, eftersom jag igår hade sådana uppgifter att jag kunde ha en liten gosse i släptåg. Vi hade läkarmottagning på bvc, och mina uppgifter där är huvudsakligen att väga, mäta och vaccinera. Första barnet var klart hos doktorn, och kom in till oss för vaccination. Jag började informera om vaccinationen, vad den är mot, vilka biverkningarna är osv. Då tyckte storebror att det var hans tur att bidra till kunskapsbanken. Han kom lite närmare. Etablerade ögonkontakt med de för honom främmande vuxna. Informerade, med samma allvar som jag nyss, och med hög och kristallklar röst: -Mamma säger att min morgonandedräkt kan fälla en elefant!

1 kommentar:

  1. Så det så! Viktigt att alla vet. Faktiskt :D

    LB

    SvaraRadera