torsdag 11 februari 2010

Poängjakt

Natten var så rolig så. Först kräktes storebror. I. HELA. Sängen. Jag vet faktiskt på fullt allvar inte om madrassen överhuvudtaget går att sanera. Vi kanske får panikköpa en ny istället. Det är ju kul. Vi har ju gott om pengar. Och sånt är ju alltid kul att omfördela budgeten till.
Sedan kräktes han och jag samtidigt. Som tur är har vi två toaletter, så det löste sig rent praktiskt. Man får tacksam för det lilla.
Sedan kräktes han igen. Då vaknade lillasyster också. Jamen, varför inte, liksom?
Sedan somnade vi om allihop. Eller, jag låg förstås och lyssnade på storebrors minsta ljud, livrädd att han skulle spy ner föräldrasängen också. Till sist somnade även jag. Och vaknade klockan fyra med feberfrossa. Lovely.
Nu på morgonen mår storebror bättre. Blek om nosen, men bättre. Han stiger upp. Sitter och funderar en stund. Utbrister: -Mamma, jag kräktes TRE gånger! Jag har nog världsrekord i kräkning!
Jag: -Men det är väl inget bra rekord att ha?
Han: -Nej. Det var jobbigt.
Han funderar en stund till. Lyser upp: -Men ändå, TRE gånger! Jag borde få bonuspoäng!
Hur många poäng får jag för att jag torkar upp då?

2 kommentarer:

  1. Sorry, inga poäng, ingår som oavlönad uppgift i föräldraskapet ;)

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra att han hittar något positivt med att vara sjuk *fnissar*

    Hoppas att ni snart mår bra :)

    LB

    SvaraRadera