onsdag 17 februari 2010

Barnvänlig affär

Lillasyster och jag var på City Gross idag. Medan jag betalade, blev hon kissnödig och sprang i förväg till toaletten. Strax efter hörde jag henne ropa på mig. Inne på toaletten stod hon. Fortfarande fullt påklädd, och med en stor pöl mellan fötterna. Darrande underläpp: -Mamma, jag hann inte!
Jag torkade upp så gott det gick. Gick tillbaka till kassan, och talade om för kassörskan vad som hänt, och att de nog behövde skicka in städpersonal på toaletten. Då kom det fram, personalattityden som gör att jag i princip alltid handlar där: Ingen diskret suck. Inget himlande med ögonen. Ingen irritation i rösten. Heller inget överdrivet ynkande med kisslisan. Bara ett medlidsamt leende, en plastkasse att ha under rumpan i bilen, och ett vänligt "det fixar vi". Inget mer, inget mindre.
Så ska en affär skötas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar