fredag 25 december 2009

Och det är detta som är mitt alibi

Lillasyster har fortfarande nattblöja. Och av någon anledning bajsar hon alltid i den första blöjan hon får på sig. Alltid. Varenda kväll. Ikväll var hon lös i magen. Det var alltså en kladdblöja som skulle bort. Och därmed var det också bajs både här och där. I snippan också. Så jag fick torka med våtservetterna både här och där. Även i snippan, eftersom kvarvarande bajsrester orsakar inte bara väldigt röd hud, utan också ganska tråkiga infektioner.
Lillasyster: -Aj, mamma, det gör ont!
Jag: -Ja, jag förstår det älskling, men du hade bajs i snippan. Jag måste torka bort det.
Lillasyster: -Men det gör ont när du pillar i min snippa!
Så nu väntar jag bara på att polisen ska komma och ringa på dörren, efter att lillasyster talat om på dagis att det gör ont när mamma pillar i hennes snippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar