måndag 17 oktober 2011

Gud har taskigt sinne för humor

Hördu, Gud.

Okej att du tycker att det är kul att skämta lite. Och att du tydligen tycker det är höjden av humor att se mänskliga kroppar i förfall på väg mot ålderdomen och graven. Men det räcker så. Enough!

Om jag råkar ha det dåliga omdömet att dricka en kopp te senare än klockan nio på kvällen, så är inte det en inbjudan att gnugga in eländet. Och ja, jag fattar humorn i att gårdagskvällen inledde natten till min födelsedag. Och ja, jag fattar grejen med att illustrera hur jag idag tog ytterligare ett stormsteg mot att bli en liten åldrig kissetant genom att tvinga mig att kissa tre gånger inatt efter den där jäkla tekoppen.

Jag fattar. Men det är illa nog att bli äldre ÖVERHUVUDTAGET!!

Sluta hamra in budskapet, jag är varken döv eller dum. Bara gammal och kissnödig. Och väldigt trött.

4 kommentarer:

  1. Haha, men du har bra humor iaf. ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha ålderns förfall är inte skoj. Tänk på mig som är mycket äldre än du...Hoppas att du hade en härlig födelsedag! Kram från Petra

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!

    Själv tar det ett antal steg innan jag har "gått igång" kroppen efter att ha suttit en lång stund... Jippie...

    SvaraRadera