lördag 17 juli 2010

Kattmamman

Som de flesta kvinnor rakar jag mig under armarna. Mer av praktiska än av estetiska skäl. Normalt sett skulle jag aldrig visa mig i ärmlösa kläder, jag har alldeles för tjocka och dallriga överarmar för det. Därför är det mest för att reducera armsvetten som jag rakar mig. Den rådande extrema värmeböljan har dock ställt alla normala principer på ända. Nu går jag runt i små linnen med så smala axelband som det bara är möjligt, och den som inte gillar anblicken får helt enkelt låta bli att titta. Jag är för varm för att orka bry mig. Dock har jag tydligen inte fattat att man när man har linnen på sig måste raka sig oftare än de 1-2 gånger i veckan jag brukar göra det. Jag har, kort sagt, lite fjunig skäggstubb i armhålorna. Detta har lillasyster noterat. Med förundrad förtjusning lutar hon sig ända in under min arm, tittar uppåt och utbrister:
-Men mamma, vad mycket morrhår du har!

2 kommentarer:

  1. Mjau, mjau på dig! Vad gullig kommentar! Jag glömde min rakhyvel när jag låg på sjukhus - det kändes verkligen ofräscht efter 10 dgr... Hoppas att du har en härlig semester i värmen!!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Morrhår... ;), ja, barn kan verkligen uttrycka sig!

    Sv: Vi var hos en läkare igår, och nu har vi fått recept på Bricanyl (oral lösning). Hostan har faktiskt avtagit. Om det är tack vare medicinen eller om hon "bara" har härdat ut förkylningen på egen hand, vet jag inte. Men verkar bättre, det är huvudsaken.
    Fast nu har jag fått hosteländet istället... :(

    SvaraRadera