onsdag 7 juli 2010

Godislöfte

Barnen har godislöfte över sommaren. I desperation över det allestädes närvarande godistjatet, lovade jag storebror att han ska få det där hett efterlängtade Lego Harry Potter-dataspelet om han bara avstår från godis hela sommarlovet. Den kvarvarande morfadern, som råkade närvara vid diskussionen, slängde raskt in en hundring från honom och mormor också. Så det är mycket som står på spel. Lillasyster lovade också. Hon vill ha en docka. De får äta godis på barnkalas, det är för grymt att neka det, men inte vid något annat tillfälle.
Häromkvällen satte jag mig på storebrors sängkant för att säga godnatt. Han sniffade misstänksamt i luften. Utbrast anklagande: -Men mamma! Du har ju godislöfte!!

Tur för mig att Turkisk Peppar räknas som halstablett då.

3 kommentarer:

  1. Absolut, precis som Marabou (känt läkemedelsföretag)

    SvaraRadera
  2. Nja, vet inte om det är lite, lite fusk? *ler*

    SvaraRadera
  3. Haha! Den var bra! Kanske jag också kan köra med...höll ju nyligen uppe med godis...men dum som jag var så började jag äta igen när jag "fick". Funderar på att ta ett uppehåll nu under semestern igen...

    SvaraRadera