söndag 21 mars 2010

Olika definitioner på samma ord

Expressen har ett till synes outsinligt förråd av självtester. Ikväll har jag genom att svara på 11 fyrvalsfrågor testat vilken tv-seriekaraktär jag i hemlighet kan antas drömma om att dela liv och sovrum med. På frågan om vad som är viktigast för mig i förhållandet svarade jag "att jag kan känna mig trygg tillsammans med honom". Jag syftade då på känslomässig trygghet. Det gör tydligen inte Expressen.
De parade ihop mig med Jack Bauer ur "24".

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur trygg jag skulle känna mig med en man vars fru blev mördad av hans fd älskarinna i första serien och jag tror att hans dotter råkade illa ut i den andra. Det var så länge sen den gick och jag såg inte hela men jag tror hon hamnade i trubbel så vare sig fru eller barn gick säkra.

    LB

    SvaraRadera
  2. Hahaha...vad knasigt det blir i bland! Klart man syftar på känslomässig trygghet.
    Får hålla med Anonym.

    SvaraRadera