söndag 7 mars 2010

När man skojsar till det lite

Maken och lillasyster är hos svärföräldrarna idag. Jag hinner inte, och eftersom storebror hellre amputerar armen än gör något utan sin mamma, är han med mig. Medan resenärerna gjorde sig iordning imorse, busade jag med lilltjejen. Jag jagade henne, fångade henne och låtsades att jag inte skulle släppa iväg henne. Och bara för att vara lite extra skojsig och busig, stoppade jag ner henne i tvättkorgen. Inte den med smutstvätt alltså, den är nämligen så överfull att inte ens en liten hamster hade fått plats där. Nej, i den hopfällbara som vi tömmer rentvätten från torktumlaren i och sedan överger den tills underkläderna tar slut och vi måste ta hand om den. Den sköra lilla saken stoppade jag ner femton kilo sprattlande lillasyster i. Smart det där. Verkligen smart.
Så nu har jag en färdig maskin i torktumlaren, en ren maskin i tvättmaskinen som ska över i tumlaren, och minst fyra maskiner smutstvätt till att köra. Vad jag däremot inte har, är en hel rentvättkorg att tömma över tumlartvätten i. Hursa? Vadå? Vika den direkt?? Hahaha. Skojare där.

1 kommentar:

  1. Ja, ibland är man extra nöjd med sig själv... Men detta borde ju innebära att du helt enkelt slipper att tvätta?? Eller??
    Kram Petra

    SvaraRadera