måndag 8 mars 2010

När livet gör ont

Så här borde inte livet få vara. Det här borde ingen behöva gå igenom. Ingen mamma borde behöva dö ifrån sitt barn. Inget barn borde tvingas växa upp med sin mamma i himlen istället för hemma. Jag har aldrig träffat Anna. Men ikväll tänker jag på henne. Ikväll sörjer jag en kvinna jag aldrig träffat, aldrig kommer kunna få träffa. Och ikväll känner jag en ishand runt hjärtat av skräck. Det hade kunnat vara jag. Det kan bli jag, en dag. Om livet någonsin bestämmer sig för att vända sig emot mig också, så som det vänt sig emot henne. Ikväll är jag ledsen, och rädd. Ikväll vill jag väcka mina barn, bära in dem till min säng och sedan hålla dem tätt, tätt intill mig hela natten.

http://annajansson73.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. Sånt här ska inte få hända...
    Hatar den där skitsjukdomen!

    SvaraRadera
  2. Jag blir helt utan ord. Varför finns denna hemska sjukdom? Varma tankar till familjen.

    SvaraRadera
  3. Känner som du... Förlåt att jag skapat ångest och oro för dig genom att visa länken. Livet är så fruktansvärt orättvist och vi måste ta vara på den tid vi har.
    Kram Petra

    SvaraRadera