onsdag 2 oktober 2013

Tja, det blev ju lent i alla fall

Som jag tidigare konstaterat har jag väldigt svårt med det där att läsa utan glasögon. Vilket i sin tur gör att om jag inte innan jag kliver in i duschen kollar vilken flaska som är vilken, är det ett rent lotteri om det blir schampo eller balsam jag får tag i. Jag brukar ta lite i handen och se om det löddrar eller inte. Häromveckan fick jag den icke löddrande varianten först, ställde den flaskan åt sidan, tog nästa flaska som visade sig innehålla schampo och tvättade håret. Tog därefter flaska ett och balsamerade det. Frid och fröjd, mission accomplished.

Häromdagen plockade jag iordning i duschen. Skulle ställa flaskorna rätt. Råkade då läsa på flaskan ifråga.

Och nu vet jag inte vad som känns mest skumt. Att den flaskan överhuvudtaget lyckats hamna i duschen, eller att det för mitt hårs utseende och välbefinnande uppenbarligen är helt likgiltigt om jag använder balsam eller body lotion i det.

1 kommentar: