torsdag 9 maj 2013

Fotnot

Och apropå då att jag faktiskt är sjuk på riktigt, och inte bara tycker synd om mig själv (även om jag gör det också), så var jag efter en högst smärtsam natt tvungen att gå till doktorn. Och ser man på, ingen vanlig halsfluss för mig inte...
Eller jo, än så länge är det det. Men den är rätt koncentrerad till höger sida. Doktorn petade, pillade, hummade och funderade. Till sist kom det fram att det hela är misstänkt likt en begynnande halsböld.

Så jag fick penicillin, och skickades sedan hem med uppmaningen att söka igen om halsen svullnar igen så jag får svårt att andas, eller om det börjar göra så ont att jag inte kan öppna munnen. Och det känns ju jäkligt tryggt.

Jag tror inte jag kommer sova så mycket inatt heller. Måste ju hålla koll på om jag kan andas.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Hoppas verkligen att medicinen gör stor nytta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Hoppas att du mår bättre snart!
    Kram från Petra

    SvaraRadera