söndag 13 januari 2013

Jag vet verkligen inte vilket ord som är bäst att använda

Kära väninnan S är lite lätt dagen efter kvällen före idag. Det kan hända den bästa. Själv var jag i samma läge dagen före julafton, av alla dumma jävla dagar att försätta sig i detta tillstånd. Man har ju liksom lite annat att styra med just den dagen... Men vi var bortbjudna kvällen innan, och jag råkade glömma bort att jag har svårt att klara ren starksprit. Så jag tackade ja till såväl nubbe som likör, utöver vin till maten, och så blev det som det blev. Exmaken bodde hos oss över jul, och han fann stort nöje i sakernas tillstånd, sadist som han är. Ända tills han fattade att det innebar att det var han som åkte på att dammsuga och se till att barnen fick mat i magen. Skrattar bäst som skrattar sist.

Hursomhaver, när jag är i detta ömkliga tillstånd, gör jag det enda rätta: stannar hemma, går runt i pyjamas, dricker massor av vätska, gärna uppblandat med likaledes stora mängder Treo, och tycker alldeles förskräckligt synd om mig själv.

S har en annan approach. Hon går på bio med sina barn. På 3D-film. Trots att hon, i likhet med mig, inte tål att se 3D ens i välmående tillstånd.

Modig är ett ord, liksom dödsföraktande.

Stenkorkad är ett annat.

3 kommentarer:

  1. Modig eller korkad, det är en hårfin skillnad. :)

    SvaraRadera
  2. Glöm inte rökstopp i anslutning till detta :)

    SvaraRadera
  3. Förresten vill jag citera min älskade faster "Tuffa brudar gör tuffa saker"

    SvaraRadera