lördag 12 januari 2013

Försiktighetsåtgärder värda att vidta

Jag har i många år rakat mig under armarna. Ända sedan jag fattade att det inte bara är en estetisk åtgärd, utan faktiskt ger avsevärt minskade besvär med armsvett.

Nån gång ibland, när jag känner ett behov av att vara extra fin om somrarna, rakar jag även benen. Det händer dock inte ofta, orkar liksom inte bry mig.

Jag har inte rakat mig på andra ställen. Förrän nyligen. Då började jag raka mig på ställen inte många ser. Och upptäckte att det faktiskt är fräscht och trevligt. Så jag har fortsatt med det.

Om man nu skulle välja detta alternativ, har jag två råd att ge. Två viktiga råd:

1) Köp en bra rakhyvel. Måste du ha budgetkrafs, ha då det till att raka under armarna. Ta den schyssta till mer känsliga ställen.

2) Ha inte bråttom. För om man har bråttom kan det hända att man skär sig på ställen där man absolut inte vill skära sig. Alls.

Trust me.

1 kommentar:

  1. Haha, been there, done that, got the bloody knickers. ;)

    SvaraRadera