lördag 12 januari 2013

Fynd. Även om det var med lånade pengar.

Jag har en kredit kopplad till mitt VISA-kort. Jag ser den som en nödförsäkring. De där gångerna när maten tar slut innan lönen kommit, ni vet. Och det händer gudskelov ganska sällan, så krediten är mestadels oanvänd.

Januari i år år, som jag nämnt tidigare, lite mager. Såpass mager att jag tvingats be barnens far att bidra med lite extra pengar så lillasyster kan få ett födelsedagskalas. Så då känns det inte helt vältajmat att Kappahl väljer just denna vecka att ha halva reapriset. Men eftersom deras ytterkläder för barn råkar vara helt outstanding i sin prisklass valde jag att åka dit trots ekandet i plånboken.
Lillasyster har nu 122/128. Så när jag hittade täckbyxor i st 134 och jacka i 140, slog jag till. Och vid närmare eftertanke tog jag ett par byxor i st 140 också. Alltihop fick jag för 650 kronor. Nypris innan rean var 1 900 pix. Vilket innebär att jag fick rubbet för hälften av vad ett set med bara ett par byxor skulle ha kostat om jag väntat och köpt det till fullpris i början av nästa säsong. Lillasyster har nu sprillans nya, mycket bra vinterkläder till nästa år, till en bråkdel av ordinarie pris. Plus att jag hittade en vinterjacka till storebror två storlekar större än han har nu, för 130 kronor.

Då är det värt att använda krediten. Även om det kommer surt efter när det ska betalas också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar