onsdag 14 september 2011

Bättre än hedersord

Lillasyster har varit nedsövd idag. Inget allvarligt, bara en tiominutersnarkos för att plocka bort hennes rör i örat. Men sedan sov hon ju liksom vidare en rätt så bra stund. Och var lite ostadig på benen så hon fick ligga och vila ett bra tag efter det.
Vilket nu lett till en kväll när hon inte kan somna. Regeln är att tv i sängen bara är tillåtet fredag-lördag, när man har sovmorgon dagen efter. Idag har jag dock valt att ge vika, eftersom läget är speciellt. Och för att jag själv inte får ens en sekunds ro annars. Innan jag satte på filmen spände jag dock ögonen i lillasyster och försäkrade mig om att hon förstår att detta är ett undantag. Inget tjat imorgon kväll!

Varpå lillasyster tittade mig i ögonen och med sin mjukaste röst försäkrade: -Nejdå mamma. Jag lovar. På kärleksord!

Ibland kommer jag ihåg varför jag älskar det där lilla monstret.

7 kommentarer:

  1. Men åhhhh! Sånt kan ju smälta vilket mammahjärta som helst. Det ÄR ju en annorlunda dag så det går säkert bra i morgon. :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh du skriver så bra och fint! Jag hoppas du har ork att uppdatera lite oftare så lovar jag ( som du ju inte känner ett dugg) att kommentera oftare (i alla fall tills tvillingarna behagar göra entré, vilket jag hoppas dröjer lite än)!

    SvaraRadera
  3. Hej min vän!
    Tänker mycket på dig och hoppas att ni har det bra efter den stora förändringen i ert liv. Kan tänka mig att det är storebror som tar det hårdast...han är en så klok liten tänkare. Lillasyster är ju för rolig...vilket fint nytt uttryck hon myntade...på kärleksord!
    Lovar att ringa dig en annan dag! Kram från Petra

    SvaraRadera
  4. Det verkar som monstret älskar sin mamma

    SvaraRadera
  5. Ang besvär att kommentera. Skippa Explorer o kör med Chrome istället när du besöker bloggträsket. För mig fungerar det kanon efter en längre tid av att inte komma in eller kunna kommentera på ett stort antal bloggar.

    SvaraRadera