torsdag 11 november 2010

På det sjätte smäller det

Då så. Nu gives ingen återvändo. Om jag inte har tur och blir magsjuk innan halv tio imorgon. Jag har duschat med Descutan (tvål med klorhexidin), håret är som Svinto och huden år så torr att det kliar över hela kroppen.
Imorgon är det dags. Sedan förlorar jag bruket av min extremt dominanta högerhand i ett par veckor, vilket gör blogginlägg osannolika om jag inte klarar pekfingervalsen med vänstran. Ska bli spännande att se hur det här går. Jag har redan räknat ut att jag får stiga upp vid sex varje morgon så maken kan sätta på mig BH:n innan han åker till jobb. Sluskiga myskläder som man klarar med en hand är helt okej, men utan BH lever jag inte. Så enkelt är det. Eftersom jag hellre avlider än ber om toahjälp, räknar jag med att hålla mig i två veckor.
Det blir nog bra det här.

2 kommentarer:

  1. Och jag kommer sååå gärna med uppmuntrande tillrop såsom "nu när jag stukade fingret så försökte jag torka mig med vänster hand - det gick inte, jag nådde helt enkelt inte". Men du kan ju alltid tvätta rent i duschen - varje gång *tjohooo*!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt har gått bra, har tänkt på dig!
    Kram från Petra

    SvaraRadera