fredag 20 augusti 2010

Servicenivån på Kolmården

Barnen och jag rundade av semestern med ett besök på Kolmården idag. Jättefint, lagom mycket folk, fantastisk delfinshow. Barnen hade verkligen tagit till sig att de var ensamma med mig, och uppförde sig därmed som änglar. Inget tjafsande, inget bråkande, bara lite tjatande. En perfekt dag, alltså. Bästa tänkbara avslutning på semestern.
Sen fick lillasyster fel mat på serveringen, och fick den mat hon är allergisk mot, vilket vi inte upptäckte förrän vi var långt borta och sälföreställningen skulle börja fem minuter senare = ingen tid att gå och byta. Och sen fick jag två getingstick inom fem minuter, började efter ett tag känna mig lite yrslig, illamående och tungandad och fick på förfrågan klart för mig att de inte har minsta tillstymmelse till sjukvård på hela jäkla jättedjurparken. Utom plåster.
Det lade liksom sordin på stämningen lite grann.

(Nej, jag är inte allergisk. Och jag blev inte sjuk heller, mer än yr och trött resten av dagen. Jag var nog bara så upprörd och hade ordentligt ont att jag jagade upp mig till att må dåligt. Ren hypokondri.)

1 kommentar:

  1. Att det inte gick illa den här gången är INGEN ursäkt för att inte ha någon form av beredskap för olycksfall, sjukdom e.d.

    SKANDAL på en anläggning som Kolmården!!!

    SvaraRadera