onsdag 3 april 2013

Jaja, man kan inte lyckas med allt

Vi börjar växa ur vår soffa. En tresitsare (tvåsits plus schäslong). Storebror och jag slåss om schäslongen numera när han blivit en långskånk. Lillasyster slåss också om den, av ren princip och rättvisekänsla.
När vi sedan alltsomoftast har en blandad sortering extrabarn här, så blir det trångt om saligheten.

Så när den lokala Mio-butiken annonserar att de ska slå igen och rear ut allt, samtidigt som deklarationen avslöjar att jag kommer få osedvanligt mycket tillbaka på skatten i år, så var saken klar. Jag åkte dit, provsatt mig runt i butiken, och slog till på en ljuvlig, mjuk och rymlig sak. Jag skrev på papper på köpet. På det papperet står det att man inte har returrätt eller bytesrätt.

Och sedan åkte jag hem och mätte rummet.

Tydligen ska man göra det innan man köper nya möbler.

1 kommentar:

  1. Hoppsan!
    Du får väl riva en vägg...

    Kram från P

    SvaraRadera