tisdag 12 februari 2013

Jag ORKAR faktiskt inte!!

Storebror är förkyld. Hostig, hes och raspig.

Imorgon har de friluftsdag i skolan. Skidor, skridskor, sånt kul. De ska ha matsäck med sig.

Och jag blir smått gråtfärdig av tanken på att stå och koka varm choklad och bre mackor klockan halv sex imorgon bitti. Förutom att jaga upp två djupt sovande barn, se till att de blir klara, äta frukost, klä mig själv, se till att alla vantar och mössor är med till skolan, komma ihåg matlådan till jobb och rasta hunden på väg till dagmatten. Innan kvart i sju när vi måste åka till skolan om barnen ska hinna i tid till frukost på fritids.

Är det väldigt fult av mig att så smått önska att storebror ska vakna med feber imorgon?

3 kommentarer:

  1. Japp det är det. Inte nog med att du ska göra allt ovanstående, du ska vissla glatt och sjunga en glad liten visa också under tiden. Det är vad jag kommer göra.

    SvaraRadera
  2. Men jag tycker att Storebror verkar sjuk redan nu. Så varför gå upp för annat än att sjukanmäla, och sedan gå och lägga dig igen!

    Kram och en önskan om att Storebror ska krya på sig efter friluftsdagen!

    SvaraRadera