fredag 1 februari 2013

Ibland älskar jag inte alls Försäkringskassan

Jag har sällan haft problem med FK. De få tillfällen jag varit sjukskriven har jag inte haft några problem att få igenom det. När jag var ung och ännu fattigare än nu, och ringde och bad att få sjukpenningen akututbetald så jag kunde betala hyran efter att jag haft influensa i en vecka, fixade de snällt det. Föräldrapenningen har alltid kommit mer eller mindre så som jag ansökt om den.

Men när jag nu för ögonblicket är mer pank än jag varit på flera år. När jag står inför en större utgift utan att egentligen ha pengar till den. När jag då ringer för att fråga om jag verkligen fått ut allt jag borde fått för jullovet eftersom det känns ganska tunt det jag fick. Och när jag då får till svar att nej, nyårsveckan är inte utbetald. Den är faktiskt inte ens behandlad och inlagd i systemet. trots att det nu är februari.

Och när jag sedan dessutom inte ens får en ursäkt.

Då älskar jag faktiskt inte FK ens lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar