fredag 28 december 2012

Den mänskliga strutsen. Det är jag det.

Alltså. Så här är det. Under december har jag vabbat en del. Och varit sjuk själv i tre dagar. Så decemberlönen var inte mycket att hurra för. Inte för att en sköterskelön nånsin är det, iofs. Och det är inte jättegratis att fira jul. Och lillasyster fyller år innan nästa lön kommer.

Så det är magert. Och jag vill faktiskt hemskt gärna att både barnen och jag ska få äta under januari också. Jag är lite grinig på det viset.

Så nu tänkte jag såhär. Om jag helt enkelt struntar i att betala räkningarna det här månadsslutet. Och sedan vägrar jag helt enkelt logga in på banken den här månaden. Då märker jag inte hur pank jag faktiskt är.

Och det man inte vet om, det kan man inte hållas ansvarig för.

Eller hur?

1 kommentar:

  1. Definitivt inte.. Fodringsägarna kommer klappa dig på huvudet och kalla dig knasiga flickstackare och i största allmänhet tycka lite synd om dig som inte förstår bättre och sen köra dina räkningar i pappersförstöraren.

    SvaraRadera