onsdag 14 november 2012

När man blir satt på plats

Jag känner mig lite nostalgisk. Så jag har rotat genom skivsamlingen, och just nu snurrar Rebecka Törnqvist i cd-spelaren i bilen. Gärna hennes första skiva.

Och det var den som låg i när storebror och jag skulle till stan. När Easy come, easy go började spela berättade jag för storebror att den var en hit när jag var ung och pluggade till syrra en gång i tiden.

Varpå storebror tittade på mig med stora ögon och med uppriktig förvåning utbrast: -Fanns det verkligen musik när du var ung??

Det är ingen risk att man glömmer att man börjar bli gammal om man säger så...

2 kommentarer:

  1. Barnen kommer verkligen med underbara kommentarer <3

    SvaraRadera
  2. Ha, ha - hade varit intressant att få storebrors bild av hur det såg ut när du var liten... Du lekte väl med kottar och pinnar och knappt fanns det väl bilar och andra nymodigheter...?
    Kram från Petra

    SvaraRadera