torsdag 10 maj 2012

Det är rätt. Håll det på en need to know-nivå

Lillasyster har hållit sig vaken tills också jag går och lägger mig. Vi ligger tillsammans och myser, hon på min arm. Vi pratar lite ditt och datt, om dagen som varit och om allt vi kommer att tänka på. Så kommer det:

-Mamma, jag är kär i M.
-Är du, älskling?
-Jaaa. Jag ska gifta mig med honom. Fast jag väntar med att berätta det för honom tills vi är vuxna.

Det är rätt. Stressa inte upp honom i onödan. De är ju så känsliga, de små liven. Need to know basis. At all times.

2 kommentarer:

  1. Hon är ju för söt - och klok!
    Kram från Petra

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänkt av henne. I valde ut sin tillkommande när hon var typ 6 månader. Han är några år äldre så han får gott om tid på sig att leka av sig innan det är dags. :)

    SvaraRadera