torsdag 8 december 2011

Äktenskapstycke

Barnen födda -05 har börjat skolan i höst. Vilket innebär att barnen födda -07 har fått börja på storbarnsavdelningen på dagis. Lillasyster är född -06, så hon har fått byta kompisar i år.

Ett av de nya barnen är gossen L. I veckan stötte jag ihop med hans mor på morgonen. Jag stannade och frågade hur han trivs på nya avdelningen. Fick svaret att han trivs alldeles utmärkt. Den huvudsakliga anledningen till detta är tydligen lillasyster. För L tänker gifta sig med henne.

När han berättade den glada nyheten för sina föräldrar lade han till: -Fast jag vet inte var vi ska bo. Det är det bäst att lillasyster får bestämma. För hon blir så arg annars.

Och jag tänker att ett äktenskap där den manliga parten redan vid fyra års ålder visar på sådan djupgående insikt i sin hustrus sinnelag, det kan inte bli annat än starkt och bra.

Eller som den unge mannens mor förnöjt konstaterade: -Jag tycker jag har lyckats bra med honom.

Jag är böjd att hålla med.

5 kommentarer:

  1. Hihi. Vilka underbara ungar. Kan inte annat än att le och säga naaaww. :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Naaaaww, så sött! Fortsätter den killen lika bra när han är vuxen, så blir han något att ha :-D

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken klok liten kille. Hoppas han fortsätter på den vägen. :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, så underbart! Det är kärlek det!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar kille, hoppas att hans känslor är besvarade! Kul att "höra" ifrån dig här på bloggen!kram från Petra

    SvaraRadera