söndag 13 februari 2011

Så nu måste vi hitta en ny kyrka att gå till

Storebror och jag gick i kyrkan idag. Lillasyster skulle ha följt med, men bestämde sig i sista minuten för att det var mer prioriterat att ligga på golvet och skrika huvudet av sig för att hon inte fick gå ut i 13 minusgrader iklädd klänning. Alltså blev det storebror och jag. Det råkade vara mässa, vilket betyder nattvard. Storebror fick följa med fram. I min värld får inte små barn nattvarden, jag fick en gång i världen lära mig att man bör vara konfirmerad för det, så att man vet vad det är man tar emot. Alltså markerade inte jag på något sätt, utan förutsatte att han bara skulle bli välsignad. Och blev helt överrumplad av att han också fick nattvarden. Han tyckte inte att det var gott. Inte alls, faktiskt. Han var ganska tydlig med exakt hur äckligt det var, där framme vid altaret.
Väl tillbaka på vår plats, sa han högt och tydligt: -Mamma, det kanske hade varit godare om det varit öl!

Det kommer bli jättejobbigt för oss att börja pendla very far away varje gång vi känner för en familjegudstjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar