tisdag 29 juni 2010

It´s a man´s world

Varje månad när jag betalar räkningarna noterar jag samma sak: Trots att det är jag som haft samtliga kontakter med Vattenfall, som har ringt, ställt frågor och tecknat avtal, så är det makens namn som står på räkningen. Trots att huset står på oss båda, och mitt dåvarande efternamn är före vårt nuvarande gemensamma i alfabetsordning, så kommer alla sophämtnings- och vattenfakturor från kommunen i makens namn. Det är tydligen sådant som den lilla kvinnan inte ska bry sitt söta lilla huvud med.
Fakturan för barnomsorgen däremot, från samma kommunkontor, den kommer i mitt namn. Barnen är tydligen mina iaf.

1 kommentar:

  1. Lite märkligt är det! Hade också barnomsorgen i mitt namn och så är det barnens försäkringar så klart. Telefonen är inte min tydligen men husförsäkringen är det men resten är makens och ändå är vi gifta och äger hälften var i fastigheten.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera