tisdag 25 maj 2010

Hur man tackar nej till löneförhöjning. Ever.

Jag har ganska många föräldrapenningdagar sparade på barnen. Nu har jag fattat att man måste tänka lite framåt. Barnen är nämligen inte små mer än en kvart nuförtiden. Och dagarna måste tas ut innan de fyller 8. Eller innan skolavslutningen det år de fyller 8, om barnen är födda tidigt på året. Det innebär att jag har fram till skolavslutningen 2012 på mig att ta ut de 91 dagar som finns kvar för storebror. Nästa gång jag blinkar kommer det vara försent, alltså.
Så idag satte jag mig ned och planerade. Detta och nästa år kommer jag att ta ut en extra månads sommarledigt förutom semestern, plus en månad ledigt från mitten av december till mitten av januari.

Jag tänkte vänta tills årets löneförhandling är klar innan jag berättar de glada nyheterna för chefen. För sen kan jag nog glömma det där med högre lön. För alltid.

1 kommentar:

  1. Jag drygar ut årets 4-veckors sommarsemester med två veckor FP.:) Visserligen är sonen bara 5, men vi har ca 40 dagar kvar att utnyttja. Bäst att passa på.;)

    SvaraRadera