onsdag 14 mars 2012

Professionell ut i fingerspetsarna

Onsdag förmiddag. Jag och två mammor i väntrummet på bvc. Mamma 1 har en bebis och en treårig flicka med sig. Mamma 2 har en bebis i famnen.

Mamma 1 (med lätt stressad ton): -Vill ni verkligen ha en stor spindel i soffan?
Jag (med tre snabba steg bort från soffan och klart uppstressad röst): -Nej, verkligen inte!! Men JAG tänker INTE ta bort den!
Mamma 1 (med lätt hysterisk röst och smått stirrig blick): -Ja, JAG tänker INTE heller ta bort den!
Treåriga dottern (lätt ängsligt): -Mamma, är den farlig?
Jag och Mamma 1 i kör (fortfarande med hysteriska röster och stirriga blickar):
-Neeej då, inte alls! Men JAG tänker INTE ta bort den!!

Dödläge. Då suckar Mamma 2 djupt: -Ge mig ett papper så tar jag bort den.

Sansad, förtroendeingivande och professionell. Det är jag det.

2 kommentarer:

  1. Hahaha vilken syn det måste ha varit!!!

    SvaraRadera
  2. Du är för roligt! Kram från din fyrtioåriga väninna

    SvaraRadera